Small fragments of a life

Let's go to the beach, get the sand through our feet

Nu så har jag varit lite lat med bloggandet på senaste tiden tror jag, får ta och styra upp det här!

I helgen var jag på Ålandskryssning med Helena, Veronica och Ullis, och fasiken så roligt vi hade! Det var helt galet måste jag säga. Sen på Söndag kväll var jag helt slut, men det var väl väntat... Jag hittade en parfym som luktade så gott när vi handlade i tax free:n. Men desvärre är det lite dåligt med cash den här månaden, så jag hade inte råd att köpa den. Istället har jag flirtat in mig hos Anki så hon köper den åt mig när hon åker i väg i början av Juni =)

Och appropå Anki så var vi ute och gick idag igen =) Hon hämtade mig med bilen när jag hade vaknat, så for vi till Stalls Backar och vandrade lite. Tänkte att vi skulle prova en ny stig, så vi knatade in i skogen, och det var väldigt mäktigt när vi kom in, hur vackert som helst, trots duggregn. Vi vandrade där ett bra tag, så efter en stund visste ingen av oss vart vi var någonstans. Vi fick chansa på åt vilket håll vi skulle gå för att hitta ut, och till slut kom vi till en grusväg. Problemet var bara att vi inte kände igen oss, och att vi inte visste åt vilket håll vi skulle vandra på vägen... Så Anki ritade upp en karta på marken, och drog en logisk slutsats om att vi måste gå höger. Så sagt och gjort, vi satte av längst med vägen, och jag sade till Anki att jag hade en känsla av att vi var på Knorran vägen, trots att det var omöjligt att vi skulle vara där, för vi hade ju gått åt helt fel håll. Efter att vi knatat på ett bra tag fick vi syn på en man som också var ute på promenad, så vi ropade på honom och frågade om han visste vart vi var någonstans. Och det visste han, vi var nämligen på, just det, Knorran vägen. Vi hade dock gått åt helt fel håll, så det var bara att vända om och vandra mot Stalls Backar igen. Vi kom till bilen och Anki skjutsade hem mig igen, efter en väldigt lång promenad. Men det var riktigt skönt måste jag säga, då är motionen för dagen färdig.

Sen var det kör som gällde, desvärre kunde jag inte vara med och sjunga eftersom jag var skapligt hes när jag vaknade i morse. Och smart som jag var tog jag med mig min Bricanyl på promenaden, prblemet är bara att jag inte hade kvar den i fickan när jag kom hem, så någonstans på vägen har jag tappat den! Så jäkla intelligent. Så nu har jag varit inne på landstingets hemsida och gjort en receptförnyelse. Förhoppningsvis blir det färdigt i morgon, eftersom jag nu är förkyld eller vad det nu är, så behöver jag den.

I morgon är det utbildning igen på jobbet, jag är skapligt trött på dessa utbildningar, men de är väl ett nödvändigt ont. Nu ska jag försöka hitta något att äta.

Tingeling.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: