Small fragments of a life

You're only as tall, as your heart will let you be. And your only as small, as the world will make you seem...

Ah, härliga, underbara torsdag. Har varit på vattengympa ikväll, den här gången med Anki och Birgitta. Och så skönt det var sedan då! Förra veckan var det ju inget eftersom det var skärtorsdagen, och veckan innan det var det inställt då gympaledaren var sjuk eller något. Så jag har längtat. Och nu är det gjort, så man måste vänta en hel vecka till innan det är dags igen.

Efter gympan ut i duschen, sedan en snabbis i bastun med balsam i håret, inte så tokigt det heller. Tillbaka ut duschen, sedan snabb påklädning och så ut genom dörren. Det var lite bråttom idag, för Anki jobbar i natt och skulle hem och packa väska och sådant pilleri. Snäll som hon är så skjutsade hon dock mig hem till dörren, för det regnar ute.

Så jag lagade mat, stekte lite köttfärs, lade det på en skiva pumpernickel, strödde över ost och pizzakrydda, in i micron en liten stund, och voilá, en liten pizza! Slog på stort och tog ett glas rött till det också, gott så! När jag skulle på middag hos Mia och Adam på långfredagen var Mia så snäll och köpte en pava rött till mig när hon ändå skulle på systemet. Dock gick det inte åt just den dagen, men idag öppnade jag flaskan (oj, vad jag gillar när det är skruvkork på pavorna.) Graham Beck hette vinet i alla fall, och gott är det! Rekommenderas!

Nu ska jag snart lägga huvudet på kudden, det känns som att det kommer att bli en lång dag i morgon, först massage kl. 10 (någon som kan ringa mig kl. 9 och påminna?) sedan åker mor och jag till syster för tråkigheter.

Dagens låt; Never Shout Never - On The Brightside


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: