Small fragments of a life

She's kinda freaky, she's kinda weird, she's kinda freaky, but I don't know, I think she's a genius...

Det känns lite som att stå vid en klippavsats och titta ner. Allt är så litet, så avlägset, så svårt att uppfatta. Och hjärtat bankar på i bröstet, lite snabbare än vanligt, lite hårdare än vanligt.
I veckan kommer äntligen svaret. Då får jag reda på om det blir studier i vår, eller om jag får göra om högskoleprovet och försöka igen till hösten. I veckan som kommer här nu får jag äntligen veta om jag måste flytta från stan. Veckan som vi håller på att tåga in i är alltså väldigt avgörande.

Jag är skitnervös. Det hjälper liksom inte att folk säger "det är klart du kommer in, 1,4 på högskoleprovet. Du är inne." För innan jag sett det svart på vitt är jag inte inne. Och sedan måste jag ta ett beslut. Det kommer bli en nervös vecka. Enligt studera.nu ska jag veta senast på fredag. Det är nästan så jag har lite ont i magen. Måtte nu den här veckan gå snabbt.

För övrigt har det varit en härlig helg, med kommunens julfest i fredags, vilket var oerhört trevligt. Det började med lite förkrök hos Jessica, vilket var en fantastisk start på kvällen, och sedan bar det iväg ner till Duveholmshallen, för ännu mer trevligt sällskap, god mat, vin, dans och skratt.
Men det blev en tidig kväll, då det vankades Ullaredsresa lördag morgon.

Klockan 5 lämnade vi stan, coh styrde mot Ullared. Väl där fick jag en hel hög med bra saker handlat, mycket julklappar, men även en del prylar till mig själv. Bl.a. en mysdress som jag är fantastiskt nöjd med!
Nu har jag i alla fall bara 3 julklappar kvar att köpa, till farfar, pappa och syster. Får kila ner på stan i veckan och kolla runt lite, för det ska bli skönt att vara helt klar med julklappsinköp.

Nu är det adventsmys på hög nivå här, med tända ljus, och en purrande Crucio bredvid mig. Men snart bär det iväg till Helena, för vi ska kolla på trolltyg i tomteskogen, eller vad det nu hette. Kul!

Förresten, jag klantade mig lite när jag skulle uppdatera min mobiltelefon, eftersom det stod att inga personliga data skulle påverkas körde jag bara på och uppdaterade, vilket slutade med att hela min telefonbok raderades. Så om jag borde ha just ditt nummer får du gärna skicka det i ett sms eller i ett mejl, så jag kan lägga till det.

Så det var en mindre lyckad uppdatering på det sättet, men å andra sidan har jag nu kunnat ladda ner en hög häftiga appar, så jag är rätt så nöjd ändå. Det är kanske inte världens undergång att numren försvann, för det brukar alltid finnas olika sätt att få tillbaka dem på. Om inte annat får jag väl vänta på att folk hör av sig till mig så att jag kan höra av mig till dem.


Dagens låt; The murmurs - Genius


Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Jättekul med Ullared! Det får vi göra om! Gillade "snön på macken"! :D Men du, var är fjant?????