Small fragments of a life

And don't tell me what to do, don't tell me what to say, and please, when I go out with you, don't put me on display...

Jösses, vad jag snart ska gå och lägga mig. Och som jag ska sova sedan! Jag har bestämt att jag ska sova som en sten, ända till 05:30 i morgon bitti. Då ringer nämligen min väckarklocka, och jag ska avsluta min jobbhelg med en jobbmåndag. Det är fina grejor det. Lucia är det i morgon, dessutom, det är en trevlig tradition tycker jag!

Jag jobbade mellan 7 och 16 idag, och när det väl blev dags att ta sig hemåt erbjöd Tessan mig skjuts. Det erbjudandet tog jag tacksamt emot, för jag var halvdöd. Men väl hemma kunde jag inte riktigt slappna av. Det måste ha varit någon idiot hemma hos mig och stökat till medan jag har varit sjuk. För jag kan då inte erinra mig om att jag ställt till det! Och jag måste säga att jag tycker att det är jättetaskigt att någon gris går hem till sjuka människor och vänder upp och ner på deras hem. Skäms!

Så jag blev tvungen att ställa mig och diska och styra upp mitt hem. Det var inte riktigt vad jag hade planerat att göra på eftermiddagen... Ett par timmar senare var disken diskad, tvätten vikt och inlagd i lådorna, golven dammsugna och diverse tomtar hade hittat fram från mörkret och vaknat från sin sommarvila. Nu står de så fint och myser på diverse platser i lägenheten.

Nu börjar vi närma oss jul på allvar, och jag ska ner på stan i morgon eftermiddag för att investera i de sista julklapparna. Sådant tycker jag är roligt. Jag måste bara komma ihåg att köpa inslagningspapper och snören, det är så tråkigt att komma hem och inse att sådant är slut, och att man därför inte kan slå in klapparna.

Nej, nu är klockan efter 21, vilket innebär att man kan krypa i säng med gott samvete. I morgon är en ny dag.



Dagens låt; Lesley Gore - You don't own me


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Skönt att du kunde jobba dag så du kunde se Bones ;) Hoppas du får en bra luciadag på jobbet! Kram