Small fragments of a life

Do you believe in me? Because I'm not sure, I believe in anything, anymore...

Oj vad jag har varit duktig idag! Vaknade 9.30 i morse, och kom faktiskt ur sängen redan 5 minuter efter det. Kom efter ett tag fram till att jag kände för att simma, så jag ringde mamma som hängde med ner till badhuset. Vi simmade 1000 meter och gjorde 10 gånger 10 pull ups. Så lite ont i armarna har jag faktiskt, men oj så skönt det är!

Efter simning, duschning och bastu mötte jag upp med kusinen Fredrik för att kika på madam under jorden, där lillkusinen Adam medverkar. Den var bra, lite väl mycket dans kanske, men annars riktigt bra!

När teatern var slut kom farmor och farfar och hämtade oss och skjutsade hem oss, snällt av dem! När jag kom hem stod Helena utanför min dörr och väntade, i morgon är nämligen sista dagen för anmälning till högskoleprovet, så vi tänkte vara ute i god tid och anmäla oss redan idag! ;) Nu är det gjort i alla fall, och nu jävlar ska här pluggas svenska ord. De där jävla orden är det värsta på hela provet, förbannade jävla skit ord! De testar oss på ord som inte ens längre används i svenskan. Det är helt klart den svåraste delen! Engelskan känner jag mig rätt säker på, likaså svensk läsförståelse. Matten brukar gå ok, det är svårt, men det brukar gå att komma fram till svaren. Tabellerna gick bättre än jag trodde att de skulle göra när jag senast gjorde provet. Första gången hade jag typ 6 frågor kvar när det var 5 minuter kvar av provet, men nu senast hann jag bli färdig. Ja, det jag känner mig minst säker på är faktiskt just svenska ord... Målet den här gången är 1,5 Det var egentligen målet förra gången också, men jag snubblade på målsnöret kan man säga, för då skrev jag 1,4. Allra helst vill man ju skriva 2,0 men det är ju nästintill omöjligt.

Nu är det snart dags att gå och lägga sig, och det tycker jag inte är ett dugg tråkigt. Jag är trött efter en lång dag, och kommer förmodligen inte ha några problem alls att somna. Men jag vill inte gå och lägga mig för tidigt, för då vaknar jag vid 3 och kan inte somna om. Och det är inte kul! I morgon är det jobb mellan 16 och 21 som gäller. Skönt, då slipper man vakna av en väckarklocka, och så kanske man hinner med att träna innan jobbet. Det skulle sitta fint känner jag.




Jag fick en jättesöt alla hjärtans dag present av Helena :)






Avslutar kvällens inlägg med en riktigt härlig vinterbild, tagen av Helena, vid Djulö allé.








Kvällens låt; Hawthorne Heights - Disaster


How should I say
That I never wanted anything to change?

If I rearrange the pieces of
A broken down faith

Do you believe in me?
Because I'm not sure
I believe in anything, anymore


Pick up the pieces and, make me understand
Why we can't move any faster

Losing all demand, I've broken all my plans
This year was a disaster

What should I do when I never thought anything would come true?
The solution for the broken down abuse
I'm waiting for the fading floor to let me fall on through
I'm getting closer to letting go, letting go of you

Pick up the pieces and, make me understand
Why we can't move any faster
Losing all demand, I've broken all my plans
This year was a disaster

What you don't know, will only make this worse
(I walked the edge)
What you don't know, will only make this worse
(I saw the edge of my future)

What you don't know, will only make this worse
(We'll own, buy back the past)
What you don't know, will only make this worse

Pick up the pieces and, make me understand
Why we can't move any faster
Losing all demand, I've broken all my plans
This year was a disaster


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: