Small fragments of a life

'Cause I can feel it crawl beneath my skin...

Trött? Nejdå, inte farligt! Fysatan vad jag ljuger bra. I fredags fyllde jag som bekant år, hela dagen var otroligt stressig, och sedan var vi ju tvungna att ge oss ut på Harrys, bara för att liksom. Somnade 04 natten till lördag och vaknade 9. Så jag stegade upp, gjorde i ordning 2 tårtor, fixade den sista städningen, finliret så att säga. Sedan kom närmast sörjande på fika. Det resulterade i ett vitt soffbord och en beige vardagsrumsmatta. Underbart. Exakt det jag ville ha men inte vågade hoppas på att få. Speciellt inte båda sakerna! Jag hade väl tippat på att kanske i alla fall få mattan, eller i alla fall ett bidrag till den, men har man världens bästa mamma, pappa och farmor och farfar så har man!

När släkten varit på besök kom Tiina med Hilma och Karro förärade mig med ett besök. Jag fick en blomma, ett doftljus och ordet Love att sätta upp på väggen av Tiina, Staffan och Hilma. Fantastiska presenter!

När vi fikat och pratat av oss tog Karro och jag oss till Veronica, som tyvärr inte kunde komma förbi då hon är sjuk. Men jag tyckte hon skulle ha lite bullar, tårta och kakor i alla fall. Veronica hade ljusparty i början av februari, och hon passade på att neka mig att betala mina varor, det får jag i födelsedagspresent av henne. Jag tyckte det var alldeles för mycket, men den vänliga själen stod på sig. Älskade vän.

Efter vi varit hos Veronica var det dags att åka hem till Helena för middag och schlagerkväll. Det bjöds på en himla god tacopaj, sedan kikade vi på melodifestivalen. Och redan här var jag övertrött, så pass att Helena funderade på om jag druckit. Vilket jag naturligtvis inte hade då jag skulle jobba. Vid 21:30 for jag från Helena till jobbet för att jobba 22-06. Natten gick väldigt fort, precis som det brukar vara när man jobbar med Anki och Kicki. Och det känns så skönt att vara tillbaka, att vara hemma! Nu ser jag fram emot att gå till jobbet igen, precis som det var då, innan 2009 tog slut.

Slutade i alla fall 06 i morse, då bar det av hemåt, somnade framåt 7, och sedan ringde pappa strax efter 10. Då var det bara att masa sig upp ur sängen och göra sig i ordning innan jag åkte och hämtade honom. For och hyrde släp innan vi åkte till Surahammar för att hjälpa syster att flytta. Försök att backa med ett släp med en pappa som sitter i baksätet och svettas av nervositet. Hur ska man kunna lära sig om man aldrig får försöka? Jag tyckte i alla fall att det gick bra, för att vara första gången! Det var inte helt enkelt ska jag säga, men vill man så kan man, som jag brukar säga.

Det blev en tur till Västerås och IKEA för syrran skulle ha diverse möbler, och man kan ju inte gå ifrån IKEA med mindre än en påse i handen. Man kan väl säga att jag köpte lite födelsedagspresenter åt mig själv. Både saker ville ha, och saker jag behövde. Och saker som faller in under bägge kategorier.

Så, från Västerås, tillbaka till Surahammar, slänga i sig lite mat och kaffe, skruva ihop bord och soffa, och sedan vidare till det gamla hemmet för att hämta diverse möbler och kartonger. Lasta in i släpet, köra tillbaka till Surahammar ännu en gång för att bära in alla grejor i nya lägenheten. När det var klart bar det av mot Willys för handling, innan vi kunde åka tillbaka mot Katrineholm.

Och jag sov i bilen. Oj, vad jag sov. Det är ju så jävla skönt att sova i en bil, det rör sig och guppar och har sig. Inte tokigt, inte tokigt alls. Visst är jag fortfarande trött, men fick ju en timmes sömn i alla fall.

Nu är det snart dags att knoppa i alla fall, och sova en hel natt. Så skönt det ska bli! Det har varit en hektisk, men väldigt bra helg! Nu ska jag vara ledig måndag och tisdag, och Anki och jag ska träna, jag ska försöka hitta tid att träffa både Mia och Tiina. Ja, jag har i alla fall ingen brist på saker att göra...

Tiina och jag ska styra upp med en vit byrå här hemma hos mig. Den ska stå i vardagsrummet, och så ska jag kasta ut mitt databord. Jag har tröttnat på det, tycker att det ser så stökigt ut med pärmar och papper och sådant, så det ska bli skönt att få undan sådana saker, genom att kunna lägga det i lådor istället. Och vit, det passar ju bra i vardagsrummet. Jag ska kila till Cayenne någon dag också, jag vill köpa sådana där ord, i svart typ "njut var minut" och sätta upp ovanför TV:n. Jag tror det kan bli bra. Rysligt bra. Sedan kommer vardagsrummet vara precis som jag vill ha det. Underbart!

Nästa projekt kommer bli sovrummet. Jag vill köpa en ny säng, en dubbelsäng. Sängar kostar ju en del som bekant dock, så det kommer inte ske någon gång den närmsta tiden, först ska det sparas hop lite pengar, för jag vill inte ha några avbetalningar.


Nu följer lite bilder från helgen...



Vargasrumsbordet och mattan :)






Tiina och Hilma :)






Mitt vardagrum. Alldeles underbart! Värmeljus är inte helt fel!







Presenter från Tiina, Staffan och Hilma :)






Presenter till mig, från mig. IKEA is the shit!






Hittade även den här finurliga lilla grejen. Nu behöver jag inte längre oroa mig för att man täcker över fläktar och sådant på datorn när man har den i knäet. Det är en platta i plast där man ställer datorn och understidan är någon form av kudde med sackosäcks fyllning, som formar sig efter knäet, riktigt skön är den! :)






Helena härmar någon form utav fågel om jag inte minns fel... Kul som fan var det i alla fall! :)






Ännu mer livligt gestikulerande. Denna gång handlar det inte om fåglar dock! :)






So tell me, hur mycket äldre ser jag ut? ;)







Nu dags att knoppa!


Dagens låt; Breaking Benjamin - Dear Agony

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Skavet
skriven :

Jösses vad du har hunnit med mycket denna helg! Är ljupt imponerad! Har setat och skavit på jobbet hela helgen.. :) Lugnt o fint har de varit. Vill oxå träffa dig någon dag. Skulle vara kul om Tiina, mia du o jag skulle slå våra kloka huvven ihop nån dag.. Jätte fin matta o bord du hade fått.. De gillar vi:) Kram kram kram

2 Veronica A
skriven :

Vad du har varit aktiv!! Vad fint det blev i vardagsrummet. =) Tack för fikat! KRAM

3 Birgitta Andersson
skriven :

Njut var minut!!! Det är så livet ska vara!! Vilka fina födelsedagspresenter du fick!!! Kram från snälla tanten ;)

4 Lina
skriven :

Sara; Ja, vissa helger är sådär, man måste klämma in en massa saker som ska göras... Skönt att det varit lugnt på jobbet i helgen! :) Ja, vi måste leka någon dag! Jag jobbar onsdag och torsdag den här veckan, så i helgen kanske vi kan styra upp något? :)



Veronica; Ja, visst blev det bra!? Jag är supernöjd! :) Tack själv vännen!



Birgitta; Ja, jag håller med om det! Måste styra upp det där. :)



Kram på er alla 3! :)