Small fragments of a life

Torsdag natt

Tisdagstema, mina vänner. Jag har för bövelen inte ens lagt upp veckans tisdagstema ännu. Men det gör inte så mycket, för denna veckan är temat just försenad.

Damen till höger på bilden är det mest försenade som någonsin vandrat i ett par skor. Damen utger sig för att vara min mor, så om ni har några klagomål på mitt uppförande kan ni ta upp det med henne. I vilket fall som helst har hon aldrig kunnat passa tider. Oräkneliga är de antal gånger man fått vänta på henne. Men hon är ju ändå mamma, och jag älskar henne trots fel och brister. (Hon, den där till vänster på bilden är för övrigt min storasyster. Jag vet, vi är inte lika på en fläck.)




De två senaste dagarna har spenderats ute, gårdagen i Helenas trädgård en stund, sedan vidare mot stadsparken för att förtära en måltid med Helena, Nicklas, Maria och Linda. Det var inte tokigt det inte. Men så fort solen försvinner blir det kyligt, så vid 21 fick vi bryta upp. Men mycket trevligt var det, både i trädgården och i parken.

Tänkte att jag skulle bjuda på en liten video, där Helena förklarar bristerna i trafiken på genomfarten här i stan. Jag höll på att garva ihjäl mig, och måste dela med mig av denna härlighet.





Och dagen idag spenderades ute i Beckershov tillsammans med Helena och Veronica. Vi var lite tveksamma till om vi skulle åka eller inte, vädret var inte toppen på förmiddagen, man skulle nästan kunna säga att det var igenmulet. Så Helena tyckte inte att vi skulle åka, utan att vi istället skulle titta på film hemma hos henne. Visst, det går bra. En timme senare ringde hon för att meddela att det spruckit upp och solen hittat fram. Ja, okej. Så ännu lite senare ringde hon för att meddela att solen försvunnit igen och att det var dags att bestämma sig för om vi skulle åka eller inte.
Vid det laget hade Veronica hittat en väderleksrapport som basunerade ut vackert väder efter lunch. Så vi bestämde oss för att åka. Sagt och gjort, lägga ut filtar och slå ner rövarna. Av med kläder och börja steka.

Solen kikade fram mellan molnen ungefär en gång i kvarten. Och höll sig framme ungefär 3 minuter i sträck. Det blev lite kallt emellanåt, men det gick att avhjälpas genom att dra handduken över sig. Veronica och jag tog oss ett dopp också, men det var fan kallt i sjön, fortfarande!

Vi låg en stund till på våra filtar, sedan blev det för jävla kallt så jag och Veronica drog på oss kläder igen, då jävlar kan ni ju tro att molnen helt plötsligt försvann. Så jävla typiskt! Klockan 3 kom solen för att stanna. Fint då.

När vi tröttnat på Beckershov, ett par timmar senare åkte vi till Djulö och spelade en runda minigolf, som Helena vann. Sedan åkte vi till Järnvägsgrillen för lite glass, innan det var hemdags.

Allt som allt en mycket bra dag, spenderad tillsammans med 2 underbara vänner.

Nu är det snart dags för lite sömn. Morgondagen kan bli spännande. Förhoppningsvis blir det bra väder!


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Din Far
skriven :

Även du Lina är en av de personer som man alltid får vänta på, så det har du nor gemensamt med din mamma.

2 Lina
skriven :

Det tycker jag bestämt är en uppfostringsfråga, så det får du ta med de två som utger sig för att vara mina föräldrar...

3 Jennie Klasson
skriven :

gillar Helenas förklaring med panikbroms o sen händer det grejer