Small fragments of a life

Tisdag eftermiddag

Sådärja, hemma från Gnestaäventyret. Nerlsagen i soffan och trött i ögonen, men det blir ingen vila här inte, nej jag tror jag tar och jobbar en skvätt ikväll istället. Liksom för att göra någon nytta.

Det var mycket trevligt igår i alla fall, kebabsallad, vin och en irish coffee på det. Min första, för övrigt. Och det var gott, mycket gott till och med. Trots att jag vanligtvis inte tycker om vispad grädde. Men med lite kaffesmak på den var det gott, visade det sig. Det blev även en vända runt ägorna, och lite dart på det. Och mycket snack, förstås.

För mig började dagen 9:30 i morse, det var då jag slog upp mina blå. Dessförrinnan hade Anki redan tagit sig ur sängen och fått i sig frukost. Dagens första kaffekopp i sängen, framför nyheterna, det är inte tokigt alls det. Sedan bar det av på en långpromenad på grusvägar, mellan hästhagar och blommande rapsfält. Det är nästan så ni kan höra hur underbart vackert det var, va?

Lite lunch när vi kom tillbaka till stugan, innan vi packade in oss i bilen och styrde kosan mot stan igen. Helt otroligt att det bara är en timmes bilfärd bort, det känns som en annan värld där ute.

Kom hem till 2 keliga små djur här hemma, det är ju skönt att någon saknar en när man är borta en skvätt. Crucio spinner och är så kelig fortfarande att han inte riktigt vet var han ska göra av sig själv.

Nu ska jag ta och göra mig redo för lite jobb då, men 5 timmar brukar gå ganska fort, det brukar det. Jag tar och uppdaterar med lite bilder och tisdagstema när jag kommer hem ikväll, känner att jag inte riktigt har tid med det just nu.


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: