Small fragments of a life

They can never have yesterday...

Det är svårt att få tid till allt man vill göra nu när sommaren är här. Med det menar jag alltså att jag tycker mig ha för lite tid för bloggen. Eller så är problemet att jag inte tar mig tid. Jag måste ta mig i kragen och styra upp det hela.

Gårdagen spenderades ute i solen, på Kolmårdens djurpark. Jag hade inte varit där sedan jag var liten, så pass liten att jag inte kommer ihåg hur det såg ut. Det var en riktigt skön dag, soligt och varmt och härligt sällskap i form av Helena, Veronica, Johan och barnet; en 5 år gammal tös.

Vi hade nog en del tur, för när vi gick förbi björnfållan kom hela familjen brum och vandrade förbi, genom vatten och över berg. Och när vi sedan kom till tigrarna fick de precis mat, så det var high life där också. Och så såg vi förstås alla möjliga och omöjliga andra sorters djur. Djurparker är gravt underskattade skulle jag vilja drista mig till att säga. Men nu när jag varit på både Kolmården och Parken Zoo på kort tid känner jag att den park jag rekommenderar av de 2 är Kolmården. Fin miljö och väldigt mycket roligt för barnen (jag räknades som barn i sällskapet).


Helena och Johan, framkomna till Kolmården, i kö för att köpa biljtter.


Dagen började med att Helena höll på att bli uppäten av en flodhäst...


En glad Helena.


Johan och det exceptionellt fula trollet


Veronica, barnet och 3 trollungar.


Kolla in sötnötterna! Inte kommer jag ihåg vad det är för form utav djur, men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ha en eller ett par hemma.


Helena fick en kompis.


Pappa björn.


Mamma björn får ta hand om ungarna.


Helena producerar vindkraft. Det var lite jobbigt, tror jag bestämt...


Getter tycker om bark. Och det är otåliga djur, har jag erfarat. Här blir jag överfallen.


Veronica matar getter.


En sådan här skulle jag också kunna tänka mig att ha hemma.


Helena visar upp sina klätterkunskaper.


Som barn på nytt! Jag tror Helena gillade rutschkanan!


Tittut, Veronica!


Vacker utsikt vid matstället.


Tigrar blir också hungriga!


Helena hittade hem!


Klart man måste kika in på Marine World när man är på Kolmården!


Köande för att se delfinerna.


Han dansade!


Fina djur, det där!


Prat! De låter så roligt!


Skön stajl!


Hej du! Ett nyfiket djur. Jag ville stoppa ner honom i väskan och ta med honom hem. Men han var lite för stor.


Vilka märkliga djur det finns. Vad är detta, egentligen?


Jag skulle ta kort på det vita djuret där. Och såg inte noshörningarna. Snacka om att smälta in i sin omgivning! Kamouflage!


Den lille som ligger på sidan skulle jag kunna tänka mig att ta med mig hem. Han kan få bo på balkongen.


Kameler. Not so pretty. Men lite fulsöta på något sätt.


Herren på täppan!



Det var nog tur att det redan var fullt i bilen, annars hade vi nog fått med oss både det ena och det andra djuret hem. Jag blev lite sugen på att smuggla med några stycken...

Men sedan var dagen slut och det var dags att styra nosen hemåt igen. Barnet somnade ganska omgående i bilen, och så gjorde även undertecknad. Det är ju så fantastiskt skönt att sova i bilar. Man somnar med munnen stängd och nacken rak. Man vaknar med munnen vidöppen, dreggel ner till midjan och nacken i 120 graders vinkel sydost.

Väl hemma var det matlagning som gällde och sedan var det bara att göra sig i ordning för nattjobb.
Natten passerade, och visst var jag trött, speciellt 20 minuter i 7 i morse, men det var värt det! Verkligen!
Idag är jag lite öm på vardera ställen i kroppen, tydligen är min kropp inte längre van vid klätterställningar och rutschkanor och klätterväggar och sådant... Men allt som allt en underbar söndag.

Nu är det snart dags för jobb igen, i natt med Kicki och Anki, och det kan ju inte bli annat än hur bra som helst.

Lite kaffe på det här, sedan dags att göra sig i ordning.


Dagens låt; Leona Lewis - Yesterday


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Ja det var en härlig dag! Jättefina bilder Lina! Kraaam

2 Birgitta
skriven :

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Kanonfina bilder! Johan tyckte det var mysigt så han ,tänkte "lura" med syster och mor nästa vecka, vi har inte varit där på elva år! Sist hade vi en avslutningsresa med dagbarnen och deras föräldrar när jag slutade som dagmamma!! kram

3 Lina
skriven :

Veronica; Ja, dagen var underbar! :) Och bilderna blev bra!

Birgitta; Ja, det var väldigt mysigt! Han var fin med barnet, tålmodig och snäll! =) Tycker ni gör rätt i att åka dit, det var riktigt roligt, även för oss vuxna! =)