Small fragments of a life

And the people they were dancing

Nu har jag varit på bio med kusinen. Avatar. Den är ju helt underbar! Som jag sade tidigare såg jag den redan ett par dagar innan jul, jag kan nu rapportera att det inte har blivit ett dugg sämre sedan dess. Nu får man vänta tills de släpper den på DVD så man kan köpa den.









Men nu har jag kommit underfund med nackdelen med 3D filmer. Det är inte alla som kan se 3D. Det är något jag tagit för givet, det är ju inget konstigt alls med det. Eller? Jag testade att blunda med ett öga, och guess what! Då såg filmen ut som filmer brukar göra. Inga häftiga 3D effekter. Märkligt, mycket märkligt. Med tanke på att tekniken kommit så långt idag måste de väl kunna hitta ett sätt att komma runt det där med synfel och sådana saker när de gör filmer i 3D?

Men i alla fall, nu har jag kommit fram till att det finns 3 filmer till som jag väldigt gärna skulle vilja se. Den första är Alice i underlandet. Först kände jag inte alls att det var något att se, med tanke på att det är en Tim Burton film och jag inte gillade Kalle och chokladfabriken. Men jag såg en trailer på bion idag, och den verkar faktiskt riktigt bra!

Den andra filmen jag vill se är Remember me. Robert Pattinson i huvudrollen. För er som inte vet är det han som spelar Edward i Twilight och New moon. Den har definitivt potential!

Och till sist, jag vill även se Percy Jackson och kampen om åskviggen. Fantasybetingad film. Jag råkar gilla sådant. Ja, bioåret 2010 går ut med en stark start.


Nu är det dags att laga lite mat. På dagens meny står det ugnsbakad falukorv. Det är goda grejor det!


Fridens liljor.


Kvällens låt; Amy Macdonald - This is the life

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: