Small fragments of a life

En fredagkväll hos pappa

Sitter hemma hos pappa min, han är kvar i stan över helgen och det betyder middag hemma hos honom. Det är inte så illa det! Så får jag dessutom låna bilen och det är ju inte heller så tokigt när man jobbar att istället för att gå fram och tillbaka över åsjävelen bara sätta sig i bilen och köra hemåt.

Så nu har vi spelat pappamusik medan han lagar mat, det är lite nostalgi över det också, för den musiken har ju spelats sedan innan man kunde gå typ, så de texterna kan man ju redan. Pappa berättade just en anekdot om när vi var på semester när jag var ca. 3 år och vi sprang runt på stranden och sjöng "jag har tänt snett på hasch" Ja, man får ju tänka efter innan man spelar musik när man har barn!


Pappa står vid spisen.



Tänk, när håret lyder ens kommando kan det bli riktigt bra...








Nu är maten klar så nu ska vi käka lite här, sedan väntar 3:e jobbnatten i rad. Så skönt det ska bli att vara ledig i morgon kväll!



Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mia
skriven :

hihi. du är lik din far du. Jag minns när jag åt middag oss er på mårdstigen och du och din pappa hade en konversation om att micra en finne eller vad det var... Inte så uppskattat av din mor och syster =) Kommer du på långfredagen? Kram

2 Lina
skriven :

Ja, det är fler som sagt att vi är lika, kan inte förstå det ;) Haha, ja, det är väl vi som är galnast i la familia kanske? Jag har något vagt minne, men kan inte komma ihåg saken i sin helhet...

Jo, jag hade tänkt komma på långfredagen! :) Har helt enkelt glömt att höra av mig, det har varit mycket på senaste tiden. Kram

3 Mia
skriven :

Haha man kan inte minnas allt galet ;)



Vad kul att du kan komma. :)

Tittade på bildena. Har din pappa flyttat? känner inte igen köket...

4 Lina
skriven :

Nej, man kan ju tyvärr inte det. Men tur är väl det, förstå vad hjärnan skulle vara full om man mindes allt! ;)



Ja, tack för inbjudan, jag ser riktigt fram emot det, ska bli skoj! :)



Ja, pappa flyttade här i höstas, så nu bor han i det huset försäkringskassan brukade ligga. :) Han behövde ju inte ha en 3:a när han bodde själv :)