Small fragments of a life

Fantastiskt god kycklinggratäng á la Lina

Det blev inte mycket till vila nu på kvällen, istället blev jag inspirerad och var tvungen att testa ett nytt recept som min hjärna hittade på. Jag kallar det Fantastiskt god kycklinggratäng á la Lina.

På begäran ska jag lägga ut receptet.

4 kycklingfiléer
1/2 paprika
1/2 paket apetina salladsost (eller annan färskost om du föredrar)
2 tsk rapsolja
salt
vitpeppar
paprikapulver
cayennepeppar
Mjölk
Grädde
Philadelphiaost
Soja
Riven ost

Stek kycklingen i smör, krydda med salt, peppar och paprikapulver. När kycklingen fått stekyta, ta den ur pannan och skär ett snitt i var och en av filéerna.

Hacka paprikan och smula osten, blanda med olja, salt, paprikapulver och cayennepeppar. Lägg fyllningen i snitten på kycklingen. Placera sedan kycklingen i en smord ugnssäker form.

Häll mjölk och grädde i stekpannan som användes till kycklingen och låt koka upp. Tillsätt philadelphiaosten tills såsen är krämig. Krydda med peppar, paprikapulver och soja. Häll såsen över filéerna och ställ in i ugnen på 200 grader i 20 minuter.

Strö sedan riven ost över gratängen och skicka in den i ugnen ca. 5 minuter till, när osten fått färg är gratängen färdig och redo att avnjutas.



Ja, ett väldigt enkelt recept måste jag tycka, och jag kan verkligen rekommendera att testa, för det är fantastiskt gott! Och jag har mat för 3 dagar i kylen nu. Fint där!

Nu ska jag göra mig i ordning, det är snart dags att åka till jobbet. Börjar egentligen inte förrän 22, men jag åker med Kicki som börjar 21. Då kan jag sitta i lugn och ro och titta på Grey's Anatomy på jobbet. Bra idé där!

Fridens liljor.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: