Small fragments of a life

Söndag förmiddag.

Det var trevligt igår kväll, mycket trevligt. Jag lyckades inte vinna kortspelet, men det har inte så stor roll, så länge man har kul under tiden man spelar. Och det hade jag. Mycket kul till och med. Och det är märkligt hur roligt det kan vara att tala om en polygrip (och jag är själv fövånad över att jag visste att verktyget i fråga heter så) när man har druckit lite vin/whiskey/martini/öl. Ja, inte så att jag drack allt det där, jag nöjde mig med rödvin och whiskey, medan pappa och farfar satsade på whiskey och öl och farmor valde martini och rödvin. Ordning och reda.

I vilket fall som helst vann pappa spelet, han hade en jävla tur igår och fick jollar (jokrar) på löpande band.
Det är roligt att lyssna på konversationen runt bordet när man spelar kort, knektar blir staketpissare, damer blir luder, det är skratt och alldeles jättekul.


Svartvitt är fint ibland.




Bästaste farfar.




Oj, vad tiden går fort ibland. Återkommer lite senare.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: