Small fragments of a life

Tisdag kväll

Jag har lite dåligt samvete. För att jag jobbat så mycket, och därmed inte varit tillgänglig för annat än jobb. Missarna har fått klara sig själva väldigt mycket, och visst, det är inget problem för dem, de reder sig själva, men när man sedan sitter i soffan och lilleman hänger över armen, eller inte lämnar ens sida för minsta lilla sekund så förstår man att man är saknad. Så nu ska jag mysa lite med mina pissar innan jag gör mig redo för sista natten med jobb innan helgen. Skönt att få vara lite ledig sedan, städa lite och sedan bara vara, det blir fint det.

Vaknade 16, hoppade ur sängen, drog på mig kläder och åkte på Rörelse i balans. Det gick inte alls lika bra som det brukar, för kroppen ville inte samarbeta idag, det gjorde ont i axlarna och kroppen kändes tung. Men det är ju så ibland. Det viktiga är i alla fall att jag inte gav upp, jag kämpade på och gjorde så mycket jag orkade. Pushade mig att orka mer än jag först trodde, även om jag inte orkade lika mycket som jag brukar.

För övrigt har jag insett att vi nu kommit så långt på året att det är dags att alltid, alltid, alltid ha med sig en bricanyl i fickan. Fick ont i bröstet i natt och hade inte bricanyl med mig. Jobbigt läge. Men ibland får man bita ihop.

Vågar påstå att det värsta som finns är att ta en diskussion vid 7 när man jobbat en hel natt. Hjärnan skriker i protest, kroppen vill bara hem till sängen, och det är inte lätt att få hjärna och kropp att samarbeta. Men ibland måste man sätta ner foten.

Jag längtar till fredag. Lön och lekdate med Tiina. Fint så!

Nej, lite vila innan jobb, i natt med Anki och Pernilla, häääärligt!!

Fridens liljor
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Nu glömde hon tisdagstemat igen ;).

2 Lina
skriven :

Nu har jag styrt upp det ;)