Small fragments of a life

Trött stämning må jag säga.

En katt sover hängades över min arm, en katt sover i fåtöljen. Jag kikade ut genom fönstret tidigare i morse, och såg inte en själ. Man kan lugnt säga att det är trött stämning på Ramsjögatan idag.

Jag gick ur sängen redan kl 07, för att ta mig ner till källaren och starta första maskinen tvätt. Enda problemet var att det fortfarande låg tvätt kvar i torktumlaren när jag kom ner. Jaha, ja, men den använder jag ju ändå inte det första jag gör, och tvättmaskinen tar ju ett par timmar att bli klar, så jag tänkte att det är säkert uppstyrt tills jag kommer ner nästa gång. Upp till lägenheten igen, läsa kurren som låg så fint på hallgolvet (tack för det) och sedan somna om en timme. Vakna igen, ner till tvättstugan, och tänk, tvätten låg kvar i tumlaren.

Jaha, öppna tumlaren och dra ut den tvätt som låg där. Dyngsur. För att folk inte vet att man måste tömma ur vattnet ur tumlaren emellanåt. Hela tumlaren var fuktig. Hängde upp en massa handdukar som inte är mina, tröck in min tvätt i tumlaren och startade. Nu får vi väl se om det är någon som kilar ner i källaren för att hämta sin tvätt under dagen. Annars vet jag inte vad jag ska göra, för den som kommer i morgon kanske tror att det är min tvätt, och att jag glömt den.

Märkliga bekymmer ibland. Nu ska jag vila på soffan en timme innan det är dags att lassa in nästa hög i tvättmaskinen. Som jag sade; trött stämning på Ramsjögatan idag.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: