Small fragments of a life

It comes as no surprise...

Tänk, nu har jag hittat knappen för statistik. Och jag verkar ha fler läsare än jag trodde. Eller så kanske det varit en ren slump, det kanske helt enkelt är så att en hel hög människor ramlat in på min blogg av misstag?

Jag tycker i vilket fall som helst att ni borde lämna en kommentar så jag vet vem jag delar mina upplevelser och tankar med!

Det är inte så svårt som många verkar tro att lämna en liten kommentar, man trycker bara på länken kommentarer under det aktuella inlägget. (Inom parentesen står hur många kommentarer inlägget har hittills.)

Så fyller du i ditt namn. Du behöver inte fylla i e-postadress och URL/bloggadress om du inte vill! Sedan skriver du en kommentar och trycker skicka kommentar. And it's as simple as that. (Det kan vara så att du kommer till en sida där du måste verifiera att du faktiskt är mänsklig och inte någon maskin som spammar. Då fyller du bara i tecknen som visas i rutan och trycker ok. Klart!)

Så nu är det bara att kommentera! Chop chop!


Vidare till andra saker, nu har jag kikat på veckans avsnitt av Grey's Anatomy, och tycker faktiskt det är lite jobbigt att behöva vänta en hel vecka på nästa avsnitt. Det där med GA har gått lite i perioder för mig, jag tittade mycket på det när det började, har till och med en del säsonger på DVD, sedan lade jag av mig, tror det var för att jag började jobba natt och det var inte kul att missa en hel hög avsnitt, för då fattade man inte riktigt när man väl kunde se det igen. Men nu är jag i alla fall inne i en titta period, and it's good.

Och döm om min förvåning tidigare idag, när jag satt och stickade och slötittade på TV (5:an) och Förhäxad helt plötsligt dök upp i TV rutan. Det var länge sedan. Det är nostalgi. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag sett varje avsnitt. Monika och jag brukade titta på varsitt håll och i reklampauserna och när programmet var slut ringde vi till varandra för att diskutera. Ja, det var tider det! Man kanske skulle investera i en box med hela serien? Ja, det tål ju att tänkas på.

Ikväll har jag invigt värmeljushållarna jag köpte på IKEA i måndags. 10 stycken, 5 i rosa och 5 i svart, de står på den vita byrån och ger ett väldigt mysigt sken, tillsammans med övriga 30 tända ljus i rummet. Jag har fått dille på att mysa med tända ljus, och när man tänder såhär många behöver man inte ha någon lampa tänd. Perfekt.



Jag glömde tisdagstemat igår (surprise!), så det får bli idag istället. Temat den här veckan är Frihet.
Det här är frihet för mig. Årets första kväll på sjön (från 2009). Det är då livet är helt underbart. Att sitta med ett metspö i händerna och bara vara. När solnedgången är så vacker att ord inte räcker till. Det är fridfullt. Det är frihet. Det är min frihet. Man tänker inte, inget annat existerar i världen, man bara är. Lovely.






Nu ska jag hoppa i säng, jag hör att den ropar på mig.

Kvällens låt; Pacebo - Soulmates


Fridens liljor.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Hej hej! :)

2 anki
skriven :

Tycker om din blogg



3 Veronica A
skriven :

Jo det är kul med Grey's..l att många läser bloggen! Kul att många läser bloggen! Härlig bild! Kram Veronica

4 Lina
skriven :

Malin; Nej men se där! Hej på dig! ;)



Anki; Tack för det :)



Veronica; Ja, det är alltid roligt med besök på bloggen. Ännu roligare om man får reda på vem besökarna är! :)