Small fragments of a life

When our time is up, when our lives are done, will we say we've had our fun?

You may think I look like a dork. För det tycker jag. Men det är satan så halt ute just nu, så störtkruka är nödvändigt. Jag cyklade till Veronica ikväll för ljuspartyt, och smart som man är så drog jag på hjälmen. Man ser fan inte klok ut, men det är smällar man får ta. Och jag var ändå ganska nöjd med att jag tog på den, för det var isgata hela vägen. Det är sådär lagom lätt att cykla när cykeln går mer i sidled än framåt. Fint där. Och Ramsjögatan är verkligen gatan gud glömde.






Ja, just det, jag passade på att ta ett kort när jag har på mig min fina fuskpolo, den som jag stickade själv (med Ankis hjälp). Kommer ni ihåg? Såhär ser den i alla fall ut när den sitter på. (Man kan även se lite av den på bilden ovan.) Ni får ursäkta frisyren, här jag jag just dragit av mig hjälm och mössa, då blir det så.




Ljuspartyt ja! Fantastiskt trevligt, ljusdemonstration och fika, det är inte dumt det! Och jag investerade. Fast inte mycket. Ett 12-pack teljus med doft av tusensköna och aprikos, ett 12-pack votivljus som doftar svart hallon och ett miniatyrglasljus med doft av päronchampagne.
Jag har fått lite dille på det här med doftljus, I like. Väldigt mycket. Just nu eldar jag på ett miniatyrglasljus med doft av Svart orkidé som jag fick av Tiina när jag fyllde år. Det doftar fantastiskt gott, men börjar ta slut...


Just det, när jag vaknade hittade jag ett kuvert från hyresvärden på hallgolvet. Räkningar, såklart. Öppnade för att se att allt var som det skulle. Det var det inte. De har höjt min hyra med 136 kr/mån. Det är 1632 kr mer på ett år. Det är en höjning på ca 2,97% Nästan 3% alltså. Det tycker jag är mycket. Väldigt mycket. Det kanske är dags att söka efter ny lägenhet? Det känns orimligt att betala 4600 kr/mån för en 2:a. Man kanske skulle se sig om efter en ungdomslägenhet? De är ju bra mycket billigare, har kollat runt lite och de ligger på runt 2500 kr/mån... Och jag är ju ungdom. Förstå vad mycket mer pengar jag skulle ha varje månad. Ja, det tål att tänkas på.


Nej, nu är det dags att dyka i säng tror jag. I morgon vankas promenad med Anki, och lite städning här hemma. Ska försöka styra upp dammsugaren. Det sitter fast något skit i röret och blockerar. Får se om jag kan komma på något bra sätt att få bort det. Tips någon?



Kvällens låt; Lostprophets - Rooftops




Fridens liljor.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Birgitta Andersson
skriven :

Härligt med ljus!!! Ska du ha ljusparty nån gång så kommer jag gärna! Ps när ska du bjuda på fruktsoda..... =)

2 Lina
skriven :

Ja, det är underbart med ljus! :) Jag har inte planerat att styra upp något ljusparty, det lockar inte precis. Men kan ju höra av mig till dig nästa gång jag ska på ett så kan du ju haka på! :) Fruktsodan ja... Den tar vi på båten! ;)