Small fragments of a life

Fredag kväll

En trevlig dag, spenderad med Tiinisen. Alltid lika kul att träffas, även om det ibland dröjer ett tag mellan gångerna.

Dagen började med lite shopping på Kvantum, för hennes del mest till Spökbacken, för min del lite till ikväll. För min del står varmrökt lax och skagenröra på menyn ikväll. Lite cashewnötter och påskmust på det, sedan mår man som en prins. Men det är inte dags för mat riktigt ännu, jag väntar på att mörkret ska falla, då blir det fredagsmys på riktigt, med tända ljus och någon bra film. Måste leta efter något bra i mina gömmor, jag har sjukt mycket filmer, men oftast tycker jag inte något känns speciellt lockande. Märkligt det där. Just nu är det i alla fall Pathology som snurrar i spelaren. Jag tycker den är bra, men jag vet någon som tycker den är mindre bra... ;) Slänger nog ett öga på Så ska det låta ikväll också. Trevligt program det där.

I vilket fall som helst, efter shoppingen for vi ut till Forssjö och drack ett par koppar kaffe innan vi kilade ut på en lugn lunk till promenad. Trevligt det ibland, så man hinner tala lite och kika på naturen. Det börjar våras nu, det känns i luften, jag fick knäppa upp jackan när vi gick för att det blev för varmt. Samtidigt är det fortfarande så sjukt mycket snö kvar att det ibland känns hopplöst, som att det inte kommer en vår, som att det kommer vara vinter ända fram till nästa vinter. Ja, den här snön kommer väl ligga kvar till midsommar... Det är konstigt att tänka att det är Valborg om bara lite mer än en månad. Det ska ju betyda första grillningen för säsongen! Första doppet i sjön. Jag vet inte, men det känns inte som att det kommer bli något dopp på Valborg, för jag tror fan inte isen släppt till dess.

När vi kommit tillbaka hem till Tiina var det så småningom dags att ge sig tillbaka in mot stan. In på Ica Nära för lite småjusteringar i inköpen, och sedan skjuts hem. Lagom till jag kom hem insåg jag att jag ändå glömt att köpa kattmat. Men som tur är har jag en far som är bra på att styra upp saker och ting, så han var vänlig och åkte förbi en affär och sedan hem till mig och dumpade av en säck. Så nu har mina fina mat ett tag framöver. Borde egentligen köpa en säck till redan nu, för jag vet ju att det kommer gå åt. De äter mig ur huset, mina små. Och trots att Imperius är störst så är det fasen Crucio som äter mest, det lilla matvraket.

Det börjar kännas på honom, för även om han ser smal och slank ut så börjar han bli tung, jag känner det när han lägger sig över högerarmen på mig, som nu. Det är inte det lättaste att skriva på datorn med 2-3 kilo katt hängande över handleden. Men han är mysig, han hänger här och spinner och är nog ganska nöjd med livet skulle jag tro. Det ser ut som det i alla fall.

Sista lediga natten för den här perioden ledighet, i morgon är det jobb som gäller igen, med Kicki och Lotta. Det är inte så dumt det, speciellt med tanke på att vi drar fram klockan och det "bara" blir 9 timmar jobb. Det är ju knappt att det är värt att gå dit för den lilla stunden...

Nej, dags för lite bilder från dagens bravader.



Kattbus




Det börjar våras, så vårskorna har åkt på!




Lunch på Barken med Tiina :)




Kaffedags! :)




Efter en kopp kaffe eller 2 mår man rätt bra :)




Hilmisen :)




Tiina myser med Kattiluss




Staffan / Jörgen / Naffats. Same man, different name ;) Tiinas make.




Det syns väl att det börjar våras!? ;)




Vårpromenad med Tiina




Tiina och Malin





En liten gynnare i en trädgård.




Crucio mys.





Crucio har spanat in något väldigt intressant utanför fönstret.




Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tiiiina
skriven :

HAha Lina nu hat jag hittat dig:) Är usel på att läsa bloggar men var ju tvungen att kolla läget;) Du är bäst min vän! Tack för senast! kram!