Small fragments of a life

You can hear the waves in underwater caves

En dag spenderad i Stockholm. Fan vad jag var trött när klockan ringde vid 06 i morse. Jag tycker det är otrevligt att stiga ur sängen vid den tiden. Men roligt har det varit. Mycket roligt till och med!

När vi kommit fram till Stockholm skulle vi ta tunnelbanan till Karlaplan. Oj, vad hon som sålde biljetter blev när vi inte ville köpa en 180 kronors remsa, utan bara enkel resa. För det var ju minsann billigare om man köpte fler biljetter. När då Helena sade att hon inte ens var från stan och att vi bara ska åka en enda gång blev damen i fråga skitsur och sålde oss biljetter under mycket mutter... Märkligt.

Så fick vi i alla fall uträttat vad vi kommit för att göra, vi vandrade då vidare mot NK, Helena skulle köpa en present. Ni skulle bara veta vilka otroligt snygga, men dyra, bebis- och barnkläder det finns!

Vidare från NK till gratisbussen till IKEA. Så ut till Kungens Kurva med bussen för lite rolig shopping. Eftersom jag var på IKEA för en dryg vecka sedan bara köpte jag inte så mycket, lite värmeljushållare, 300 värmeljus, en klädroller och ett underlägg till katternas mat- och vattenskål. That's it. Men nöjd är jag för det!

Så hann vi efter en del jäktande och springande till bussen tillbaka mot stan. Gick av vid Centralen, och det var ungefär vid det tillfället jag insåg att huvudvärken som legat och latat sig i bakhuvudet hela dagen nu tänkte träda fram. Så världens bussigaste Veronica sprang till Apoteket medan jag och Helena gick ner på Centralen och letade efter tåg hem. Liten väntan på stationen, sedan hoppade vi på tåget hem.

Och vad jag sov på tåget. Så innihelvete vad jag sov! Och som tur var väckte Veronica mig när vi kom till Katrineholm. Av tåget, och huvudvärken hade fortfarande inte gått över, trots 2 ipren. Så det blev att cykla hem och ta en voltaren och gå och lägga sig. Känner mig nu skapligt pigg, och det är ju tur det med tanke på att jag har 2 jobbnätter framför mig.

Men man kan inte vara annat än nöjd efter en sådan här dag!



Helena och Veronica :)




Helena, Margareta Krook och Veronica





Seriöst, det här måste vara den fulaste staty jag någonsin sett!





Helena och Veronica poserar med den sjukt fula fågeln.





Helena funderar på ny fåtölj á la golvstil.





Det går inte att vara seriös ens när man handlar...






Och jävlar vad fort det går att ladda upp bilder här nu, tack vare det nya bredbandet! Härligt, då blir det inlägg med fler bilder hädanefter! :)

Nu kommer snart Kicki och hämtar mig, vi har 10 timmar jobb framför oss, ihop med Anki. Det känns bra!


Dagens låt; Owl City - The Saltwater Room

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Jo nog sov du på tåget allt, med min inplastade kudde! Kan tala om att den hur skön som helst, oinplastad!! Kul bilder! Gillar fågeln! Hahaha..

2 Lina
skriven :

Ja, men den var skön inplastad också! ;) Fy fan, den där fågeln är så satans ful! Fule! Men rolig var den! ;)