Small fragments of a life

Tisdag natt

Åh i helvete vad tiden går fort. Det är ju tisdag för bövelen, tisdag! Vet ni vad det betyder? Jomen! Tisdagstema! Den här veckan är temat kantig. Det här är väl kantigt värre? Behövs en förklaring av vad det föreställer, tycker ni? Det är en bild från Boda Borg. Om jag inte missminner mig är det från Oxelösund, där vi var förra sommaren. I augusti tror jag det var. (Minnet sviktar lite, det kallas Alzheimers light). I vilket fall som helst, högst upp i huset fanns en bana modell svårare, i sista rummet fanns en vägg med en massa runda hål i. På andra sidan väggen plexiglas. Mitt emellan de där konstiga formationerna, och en liten boll. Man skulle alltså stoppe in händerna i hålen och föra bollen rätt väg till andra sidan. Kruxet var ju bara det att man inte såg vart man var och var man skulle. En fick alltså stå utanför och ropa in till de andra hur de skulle göra. Det var ändå svårt, men nere i receptionen fanns en karta över vilken väg bollen skulle färdas. Och det här är kartan.






Nu har jag inte tid att blogga längre, för jag ska jobba i morgon, jag. Och klockan är mycket. Väldigt mycket. Ska nog ta och lägga mobilen på byrån ikväll, så jag måste ta mig ur sängen för att stänga av den. Så jag inte försover mig.


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: