Small fragments of a life

Come let me love you, let me give my life to you

Jag fattar inte hur det kommer sig att jag fortfarande är vaken. Somnade vid 2-tiden i natt, för att sedan ta mig ur sängen klockan 6 i morse, när klockorna ringde. (Ja, klockor, som i plural, för en räcker helt enkelt inte...!)

I vilket fall som helst, jag jobbade på avdelning mellan 7 och 14, sedan satte jag mig vid datorn för att lägga in önskeschema för hösten. Jag har kommit fram till att jag ska ha 3 veckor semester, med start 30:e Augusti. Det är inte dumt det! Inte dumt alls vill jag påstå!

Mellan 15 och 17 var jag sedan på ergonomiutbildning. Fint med utbildningar. Måste dock säga att man känner sig ganska liten och utlämnad när man leker pensionär och får hjälp att vända sig i sängen, det känns som att man ska trilla ur. Man måste verkligen lita på sina arbetskamrater. Det känns som att det är väldigt nyttigt att testa sådana där grejor, för det är ju sådant vi gör i vårat dagliga arbete.

Efter utbildningen bar det av hemåt, plinka lite gura och knappa lite dator innan lillkusinen, Adam, svängde förbi med sin systemkamera. Det blev en del bilder, både på katter, på Adam, och på geniet själv. (Alltså jag. Men det behöver väl knappast förklaras?)

Men allt som allt en väldigt bra dag. Kvavt som fan, vilket betyder svettigt som fan. Så regn och åska på det, men det är smällar man får ta. (haha, fyndigt!)

Förresten; Nu tar jag helg. Så det så!

Life is good. Livet leker. Kan inte bli bättre. Och sommaren närmar sig med stormsteg, det ser vi fram emot, för då blir det nattjobb med bästaste Tiina med allt vad det innebär. Hästnätter förmodligen, för hon har otur hon. Och morgonbad innan man åker hem till sängen. Det är vid de tillfällena livet inte kan bli mycket bättre. Härliga tider awaiting alltså. Härliga tider.

Lite mat på det här, sedan sängen, John Blund väntar på mig i sängkammaren.


Källens låt; John Denver - Annie's song


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: