Small fragments of a life

tisdag kväll

En intressant tisdag. Det är härliga tider vill jag mena. Började dagen klockan 6:10 i morse när jag lyckats samla tillräckligt med motivation för att ta mig ur sängen. Kyligt i sovrummet, så på med kläder illa kvickt, sedan lite iordningställande till presentabelt innan jag tog mig ut till cykeln och trampade iväg till jobbet. Det är faktiskt ganska mysigt att vandra genom de långa korridorerna på jobbet medan regnet slår mot fönsterrutan, inte tokigt alls faktiskt.

Sedan att det inte hade slutat regna när jag skulle ta mig hem från jobbet är en annan femma. Men det är väl sådant man får räkna med, jag misstänkte faktiskt att regnet inte skulle vilja upphöra i första taget. Och när jag väl kommit hem var det skönt att få av de blöta jeansen. Det finns inte mycket som är obekvämare än just blöta jeans. Jag var så trött när jag kom hem, lade upp tisdagstemat och lade mig sedan i soffan. Och somnade som en sten. Skönt som tusan. Sedan upp när larmet ringde, packade väskan med träningskläder och gjorde mig redo för lite träning. Anki ringde för att berätta att hon hade bil och fråga om jag ville åka med henne till träningen. Det tackar man ju inte nej till! Härligt med vänliga själar i vårregnet!

En timmas rörelse i balans. Det är grejor det. Skönt som tusan! Jobbigt mellan varven när man är mitt i det, men avlsappningen efteråt är definitivt värt allt slit. Det är så skönt att få ligga där och bara vara. Låta underlaget bära upp en, som de säger.

Efter träningen en snabbis in på Ica Nära, för att sedan få skjuts hela vägen fram till min dörr. Tack för det, Anki! Tog en dusch och smorde in mig med body butter, så nu doftar jag som en kokosnöt. Det är inte dumt det. Så ska det bli otroligt skönt att smita in mellan lakanen ikväll, när sängdags stundar. Men först lite mer internetande.

I morgon kommer mitt mufflonfår på en fika, det är fina grejor det. Måste dock till affären först, för mitt kaffe är tydligen slut. Hur irriterande är inte det?


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: