Small fragments of a life

Söndag jättejätte tidig morgon

Nu på morgonen kom jag på vad jag hade tänkt att jag skulle blogga om igår. Så det blir ett snabbt inlägg om det, innan jag kilar till jobbet. Jag skulle nämligen vara lite bitter.

I flera veckor har det ringt ett 08-nummer till mig, jag har inte varit hemma, så jag har inte svarat när de ringt, bara sett det där numret på nummerpresentatören. Dag efter dag. Vecka efter vecka. Igårkväll när jag kom hem hade jag ett nytt samtal, tryckte fram numret, och visst, 08... Idag jobbar jag delad tur, vilket innebär att jag kommer hem runt 12-tiden, och då vill jag ta det lugnt, äta och vila en stund på soffan. Och jag ger mig fan på att de kommer ringa från det där numret!

Alltså, jag är med i nixregistret, vilket torde innebära att företag inte ringer till mig. Men det där har de hittat ett kryphål i. För jag bor i ett Tele2 hus och då är det tydligen tillåtet för dem att ringa till mig. Ofta. Jag tycker inte jag gör annat än att prata med Tele2. "Vill du ha fler kanaler på din TV?" eller "Vad har du för bredband?" eller "Vad har du för telefonabbonemang?" eller "Du sparar faktiskt hela 5 kronor i månaden på att byta till det här eller det här."

Jag blir tokig. Om jag nu skulle vilja byta bredband/TV utbud/telefonoperatör så skulle jag väl ta tag i det själv? Då skulle jag väl själv ringa upp företaget och säga till? Det känns logiskt. Och jag tror inte att de på Tele2 har någon som helst koll på vem som ringt till vem, för de telefonterroriserar mig jämt!

Om det nu är de som ringer mig från det här 08 numret, och om de ringer i eftermiddag när jag vilar tänker jag säga dem ett och annat, och be dem sätta upp mig på en lista över folk som absolut inte vill bli telefonterroriserad. Jag vill heller inte att de knackar på min dörr någon mer gång.

Så, nu är jag färdig med att vara bitter, nu ska jag kila iväg till mitt fina, härliga arbete och slita några timmar.

Det är för tidigt för någon dagens låt, återkommer kanske med det i eftermiddag/kväll.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jennie
skriven :

Är det värt 5 kronor?? att bli trackaserad av tele 2? Tror inte tele2 att man har annat att göra än att sitta o prata i telefon nog för att det är sheep, men är det verkligen så mycket sheepare än vanliga telia?? Jag tror att det handlar om att telia har varit störst, o kommer alltid att vara det men små telebolag är avunsjuka på telia. Och därför försöker sno massa kunder. Telia försökte släppa in allmänheten med att börsnotera sig. Vilket inte gick så bra som du märkt. Men vem har sagt att så här 15 år senare inte skulle kunna fungera. Det är inte lätt att börsnotera ett företag.(jag köpte inga aktier själv) var konervativ gå tillbaka till telia slipp puckade tele2 försäljare och du får vara ifred, O du ring 08-nummret kolla vem det är som är så på att få prata med dej så du får ha ett par timmar lugn o ro när du är hemma på timmar. Kram/J

2 Mamma
skriven :

Har du en gång varit kund hos t ex Tele2 så får de ringa till dig trots nix-registret. Gissa hur många gånger Kalle Anka & Co har ringt hit....

Det är inte JAG som har prenumererat på den tidningen (även om det var jag som betalade!).



Kram mamma

3 Lina
skriven :

Jennie; Men de bara fortsätter att terrorisera en! Jag tycker synd om de arma stackare som inte kan säga nej!



Mamma; Ja, men jag tycker det är fel, för jag vill inte prata mer med Tele2. Hehehe, själv har jag inte fått ett enda samtal från Kalle Anka & Co. Men du kanske skulle prova att prenumerera, det är en bra tidning!