Small fragments of a life

Torsdag kväll

Ikväll har jag varit på Ica Maxi. Tillsammans med alla stans övriga idioter. För det är fan ingen vettig människa som frivilligt skulle ställa sig i den kilometerlånga kö som ringlade genom affären. Det tog nästan exakt en timme för oss att komma fram till kassan. Festligt. Jag höll på att lacka ur gånger flera, men jag tog tag i mitt tålamod och härdade ut. Det var väl kanske inte riktigt så jag hade tänkt spendera min torsdagkväll, men morsan min är envis och tror att Ica Maxi har exklusiva rättigheter på just det hårfärgningsmedel hon vill ha.

Så nu sitter jag hemma hos mamma och Leif, morsan har fått färgen i håret, och nu väntar vi på att tiden ska gå, så vi kan lägga i slingorna. Jag är en otroligt vänlig själ som hjälper min mor med att färga bort de grå stråna på knoppen.

För övrigt har jag nu tagit helg. Och fan så skönt det känns! I morgon ska jag sova ut, inte behöva bli väckt av väckarklockan, utan vakna när kroppen och hjärnan återhämtat sig. Sedan ska det städas. Fast ärligt talat är det inte så farligt mycket att städa. Mest lite undanplock, dammande, dammsugande och golvtorkning. Ja, och så vikning av kläder. För jag tvättade för någon vecka sedan, men har ännu inte kommit mig för att vika de rena kläderna och lagt ner i lådorna.

Klockan 20:00 ikväll är det viktigt att kika på kanal 5, för då är det bakom kulisserna eller något sådant på Harry Potter. Finfint!

Nu prata med Tiina i telefonen! :)

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: