Small fragments of a life

I would give my final breath to make you understand how beautiful you are...

Uret visade 22:15 igår kväll, när mina grannar kom på att de har en stereo. Förmodligen har de Sveriges, kanske nordens, största baslåda-eller-vad-det-heter kopplad till den stereon. Jag var trött, och ville gå och lägga mig. Det går inte sådär jättebra att sova när baslådan-eller-vad-det-heter där nere får sängen att vibrera till den grad att det är svårt att inte trilla ner på golvet. Tegelstaden har inte någon störningsjour, så jag drog fram golvmoppen, vände den upp och ner och började dunka i golvet. Men ingenting hände. Jag funderade en stund på att gå ner till grannarna för att ringa på dörren och be dem sänka volymen. Men eftersom världen är skruvad idag och folk mördar varandra både till häger och vänster var jag rädd att jag skulle få en yxa i bröstbenet om jag gjorde det, så istället stoppade jag öronen fulla bomull och inväntade sömnen.

Jag kan säga att det tog en bra stund innan den däringa John svängde förbi, han den där oförskämda mannen som slänger små stenar på folk alltså, så man tappar medvetandet, eller "somnar" som det brukar kallas.

Katterna väckte mig sedan 9:30, det dunkades och prasslades och jamades ute i vardagsrummet. Vilket var väldigt synd, för jag var mitt uppe i en väldigt intressant dröm; jag stod inne på systembolaget och köpte öl. Men upp klev jag, och rotade runt efter min snusdosa en liten stund, bara för att inse att den tog slut kvällen innan, så jag var tvungen att ge mig av mot Ica Nära. Jag slängde på mig ett par mysbyxor, en tisha, jacka och mössa och plockade upp en påse med pantflaskor innan jag klev utanför dörren. Utan att se mig i spegeln, utan att kamma håret, eller på något annat sätt göra mig i ordning.

Vanligtvis när jag går till affären lägger jag inte märke till folk, och folk lägger inte märke till mig. Bara för att jag nu inte gjort mig i ordning träffade jag inte mindre än 2 personer som lade märke till mig. Jag ska aldrig mer gå till affären utan att först göra mig i ordning.

För övrigt har dagen spenderats framför dumburken. Så nu har jag sett hela säsong 5 av Bones, och längtar till säsong 6. Jag tror jag kommer få längta ett bra tag. Jag har även gjort tacoshamburgare, så nu är jag mätt och belåten och ska snart krypa i säng. Och idag hoppas jag att han den däringa John har lite mer bråttom att ta sig hit och kasta stenar på mig, för i morgon är det jobb som hägrar.


Dagens låt; Secondhand Serenade - Stranger
(Jag vet att det var gårdagens låt också, men den är ju så bra!)


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: