Small fragments of a life

Hey, don't write yourself off yet, it's only in your head you feel left out, or looked down on...

Idag trillade det in, resultatet på HEL 1 tentan. Och jag är nöjd. Jag lyckades prestera godkänt på en skala mellan Icke Godkänd och godkänd! Jag är så fruktansvärt lättad, för det hade varit ett helvete att behöva göra om den där tentan!

För övrigt sitter jag nu i Forssjö, jag har lyckats ta mig hemifrån och hit. Med ett stopp vid Ica Nära på vägen, för jag hade ett bokpaket att hämta ut där. Världens största kartong, som innehöll hela 2 böcker. Tiina blev eld och lågor över mina nya böcker, och lite avundsjuk tror jag bestämt. Jag hade nämligen beställt en fysiologibok och en medicinsk miniordbok. De kan komma väl till användning nu i pluggtider.

För övrigt känner jag att i alla fall skelettets delar på bål och huvud börjar på att falla på plats i mitt huvud! Det är skönt, men idag började vi med nedre extremiteten, så jag har lite att pyssla med i helgen i alla fall. Positivt är dock att vi fick vår gubben i lådan idag, alltså typ en kortlek med en bild på en muskel och muskelns namn, och på baksidan står ursprung, fäste och funktion. Sådant viktigt. Det är bra!

Nu nalkas det iordningställande av förtäring, så jag ska hjälpa Tiina i köket.


Dagens låt; Jimmy eat world - The middle


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: