Small fragments of a life

See the world, find an old fashioned girl...

Kära påskharen (aka mamma och pappa)
I år vill jag inte ha godis i mitt påskägg, lägg gärna dit en stor
ryggsäck istället. Tack på förhand.



Var har egentligen solen och värmen tagit vägen? Igår kunde man tro att sommaren var här! Vårjackan släng i väskan, första lunchen ute, ärmarna uppkavlade så långt det gick. Och vi hade färdigheter och föreläsningar hela dagen. Det är inte så lite typsikt det heller.

Idag har vi varit schemafria, vilket för min del innebar en tur till campus för att jobba ihop med basgruppen och ännu en gång försöka få rätsida på biomekaniken. Nu tror jag att jag börjar förstå det här med momentarmar, krafter och momentpunkter. Med betoning på tror. Jag är i alla fall så gott som färdig med biomekanikuppgiften som ska om typ 2 veckor. Skönt att inte behöva sitta i sista stund med den! Ska bara skriva ut den, skriva över det jag skrivit i mitt block på utskriften, scanna in den och mejla in den. Piece of cake. Typ.

När biomekaniken var färdig började vi på med övre extremitetens muskler. Det finns en del, vill jag lova.

När vi var färdiga för dagen (vi hade bokat rum till 15) åkte jag ner på stan för att uppsöka Nautilus och fråga om mitt kort funkar där också. Det gör det inte. Så nästa gång jag är i K-town ska jag kika in på badhuset och säga upp det. Lite synd, men inget att göra åt. Det lutar åt att jag blir medlem på korpens gym här, mest för att det är ett väldigt överkomligt pris; 1000 kr om året. Det tycker jag är precis lagom.

Igår fick jag ett fint kort av min gamla Anki, med motivet en stig i en skog, med en sjö eller å bredvid. Och som hon skrivit i kortet; lite likt vår sagostig. (Om man tar bort sjön, vill säga.) Det gav mig lite K-town-längtan. Hur hamnade jag här, egentligen? Men kom att tänka på att vi snart har klarat av 3 månader. Tiden har gått grymt fort! Snart bara 2,5 år kvar...

Avslutar dagens inlägg med lite bilder;

Hannes njuter av sin mat.


Anna, Mathias och Emelie i solen


Jag har fått upp mina posters ovanför skrivbordet.
(Och till vänster om datorn står kortet jag fick av Anki)


Denna har vi plockat med idag.



Nu ska jag plugga lite mer muskler.


Maria Taylor - Time lapse lifeline


Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tiina
skriven :

Så fint det blev med de svarta ramarna! Saknar dig min vän:(

2 Lina
skriven :

Ja, jag är jättenöjd! Inte lika tomt längre! Nu fattas bara lite hyllor! Saknar er därute i Forssjö också :( Men bara en vecka kvar tills jag återkommer till F-sjö :)