Small fragments of a life

Just be yourself, it doesn't matter if it's good enough for someone else...

Det är dag 3 i låtlistan, och jag behöver inte tänka 2 gånger på vilken låt jag ska välja.
Visserligen finns det lera låtar som gör mig glad, men just den låt jag valt har något extra. Den ger mig den där lycklig-ända-in-i-själen känslan.


Så här kommer den; Jimmy eat world - The middle









I övrigt har dagen varit bra. Den började tidigt i morse, för vi hade färdighet passiva rörelser på schemat redan kl. 8:15. Vilket innebär att jag idag har övat mig på End-feel. Alltså på hur slutstoppet känns när man böjer eller töjer på något. (KP-träning). Och för er som inte vet så gör man Kontraktur Profylax (KP) för att förhindra en rörelseinskränkning. Är man t.ex. sängliggande kan det lätt bli kontrakturer, då man inte kan sträcka ut armar och ben.


Sedan var det dags för basgrupp igen. Och vi har avslutat anatomin. 3 veckor tog det att ta sig igenom kroppens alla ben och muskler. Nu säger jag inte att jag kan dem alla, men jag kan mycket mycket mer än jag kunde för 3 veckor sedan. Nu är det bara att nöta in allt i huvudet. För vi ska kunna all anatomi.

I och med att vi är klara med anatomin har vi fått långhelg, jag slutade 11.45 idag, och börjar nu inte förrän på tisdag. Sedan kommer jag behöva sitta ner och repetera anatomin i helgen, men det är som vanligt. Man är aldrig ledig när man studerar på universitet.

Nästa vecka börjar vi med neurobiologi.
Jag vet egentligen inte så mycket om vad det innebär, så det kan ju bli skoj. Eller så blir det minst lika obegripligt som biomekaniken. Vi får väl se.

När skoldagen var slut frågade Daniel om någonville hänga med honom till Tornby, för han skulle dit och handla. Så jag var inte sen med att hänga med, det är tacksamt med bil vid storhandling. Först in på Willys för att handla lite basgrejor, sedan vidare in på Ica Maxi. Där gjorde jag månadens kap. De hade sådana däringa "ät snart" priser på kött som går ut idag. Så jag fick ett storpack fläskkotletter för 50 kr, ett storpack nötfärs för 30 kr och så hade de Ica kampanj på kassler, så 1,5 kg för 60 svenska riksdaler. Nu har jag kött så jag klarar mig ett bra tag framöver! När jag väl kom hem frös jag in det mesta, men stekte ett par kotletter, och kokade bulgur och sådan där grönsaksblandning med ärtor, majs och paprika. När kotletterna stekts en stund slängde jag i lite vatten och en halv köttbuljongtärning i pannan och lät det koka en stund. När sedan köttet var färdigt tillverkade jag vad som kan ha varit världens godaste sås. Och så blandade jag ihop bulgur och grönsaker, och åt världens godaste lunch.

Nu på kvällskvisten har jag varit ute och promenerat. Det blev en tur runt Stångån. Inte lika mysigt som sagostigen, och inte lika kul som att promenera med Anki, men det får duga. Duktig kände jag mig i alla fall, och duschen efteråt satt fint.

Lite bilder för att avsluta dagens inlägg...

På väg över Stångån. Det höga tornet som syns är domkyrkan.


Våren har hittat till Linköping.


Promenadstråk.


Stångån.


Home sweet home.
Jag bor i det gula huset med bruna balkonger. (Dock har jag ingen balle.)




Nu ska jag slå mig ner framför dumburken, och invänta sovdags. För jag är trött, tröttare, tröttast.

Dagens låt får bli den ovanifrån (Jimmy eat world)



Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Fina bilder! Vill också gå runt Stångån och bara njuta av våren! Kram

2 Lina
skriven :

Du är välkommen närhelst du känner för det! :) Kan vi ta en prommis :)