Small fragments of a life

My head's full of thoughts, thoughts of you...

Ojsan, jag tappade visst blogglusten en stund. Nu kanske, den kan komma tillbaka.

Dagen har bjudit på både det ena och andra. Sovmorgon till att börja med, i alla fall. Och det var inte dumt alls!
Sedan hade vi basgruppsträff, vi avslutade nedre extremiteten. (Typ benen, alltså) Det kändes riktigt bra, jag kände att jag var med i diskussion och hade frågor och så, mycket duktigt av mig. Sedan blev det dags för nytt scenario, och vi påbörjade övre extremiteten. (Typ armarna). Anatomi är väldgt intressant, vilket gör att det är lätt att hitta motivationen till att sätta sig med böckerna. Sedan kan man inte lära sig allt på en gång, men det förväntas inte av oss heller. Men till tentan ska det sitta. Men allt är väldigt logiskt egentligen. T.ex. har vi lederna. Tänk nyckelbenet, där det möter skulderbladskammen, där bildas en led. Led = articulatio,
skulderbladskammen = acromion, nyckelbenet = clavicula. Så sätter man ihop de tre orden och får articulatio acromioclavicularis. Smart, va?

Sedan kanske jag ska ta och förklara det här med HEL tentan. Det blev nämligen lite tokigt. Jag uppfattade saker och ting lite fel, så det jag är godkänd på är de obligatoriska momenten i HEL. (Basgruppsträffar, etikuppgift, individuellt förbättringsprojekt osv.) men tentan körde jag på. Lyckades inte få godkänt. Så jag var och hämtade ut den för att få återkoppling, så jag vet vad jag ska tänka på nästa gång. Men nej. Inte ett ord hade tentatorn skrivit på utvärderingspapperet. Däremot hade hon kladdat med bläck på betygsraden. Det var alltså 4 bedömningspunkter på HEL 1. Vi behövde vara godkända på 3. Där var det massa kladd med bläckpenna. Hon hade nämligen först satt ett betyg för att sedan kladda över det hela med bläck och satt nytt betyg. På alla punkter. Men det går fortfarande att se vad som står under bläckkladdet, och där var jag totalt godkänd på tentan. Men, sedan hade hon ändrat något så jag blev underkänd. Det är ju nog för att göra vem som helst förbannad. Så jag skickade iväg ett mejl till kursansvarig, där jag skrev precis som det var. Hon är inte på campus den här veckan, men ska höra av sig till mig när hon kommer tillbaka i nästa vecka. Så att jag åtminstone får återkoppling. Det går inte att överklaga betyget, så omtenta blir det. Men jag tänker sätta ner foten om det här, för man börjar ju fundera om det är 6-års nivå på det hela.

I morgon är det biomekanik som gäller. Det är ungefär lika roligt och begripligt som det låter. Få se om det släpper i morgon!


Dagens låt; Delta Goodrem - Will you fall for me


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: