Small fragments of a life

As autumn turns its back on me again, I climb the walls for oxygen...

En produktiv dag! Jag har hunnit med ett besök hos mamma och donat lite där, sedan till Helena för att kolla på hennes dator eftersom hon trodde sig ha gjort något dumt. Det hade hon inte. Vidare ner på stan för lunch med Helena och Rickard. Efter det gick Helena och jag runt på stan en stund, jag köpte en pryl till farmor och farfar, så nu blir de överraskade när de kommer hem. Tyckte att de behövde en ny dosett nämligen, så slipper farmor stressa med att fylla på den första när den börjar bli tom, och så slipper hon dela för 2 veckor i en och samma dosett när de åker bort någonstans. Smart är vad jag är.

Investerade även i en ny parfym och puder. Så nu klarar jag mig ett bra tag framöver. Sedan åkte jag tillbaka till farmor och farfar för att göra 6 liter sockerlag, riva skalet av 12 lime och pressa saften ur dem och efter det skiva 4 kg jordgubbar. Vad det blir? Limemarinerade jordgubbar, såklart! Det är till festen i morgon, jag lovade Thereze att jag skulle hjälpa henne med efterrätten. Så nu är det klart, och det känns bra.

Nu sitter jag hos farmor och farfar och väntar på att min syster ska hämta upp mig, sedan ska vi åka till pappa för han ska bjuda på mat ikväll. Jag tror det blir tacos, och det är ju alltid gott. Jag ska få låna hans bil ikväll, så jag kan ta mig till Veronica i morgon förmiddag, då ska vi lösa melodikrysset tillsammans och jag ska mysa med mina grabbar. Det gäller att passa på, för på söndag bär det, som jag nämnt tidigare, av till Linköping igen.

Under tiden jag inväntar syrran lyssnar jag på motion city soundtrack och får den där välbekanta känslan i själen, lite nostalgiskt sådär. Därför blir dagens låt givetvis en av deras. Last night.


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: