Small fragments of a life

Onsdag kväll

Ibland har man mycket att göra om dagarna. Och ibland har man ännu mer att göra. Idag var det dags att ta sig till Linköping igen, föreläsningarnas stad. När jag åkte hemifrån i morse var det isgata, bilen kanade i sidled i rondellen vid blomsteraffären. Så det blev en lugn färd, skönt att jag åkte i tid. Tänkte testa mig själv idag, på att hitta rätt utan GPS. Det gick finfint, till jag kom fram till Linköping. Där valde jag fel korsning att svänga vid, så jag hamnade tokigt. Startade GPS:en som guidade mig rätt. Det är lite lättare att veta vad man ska slå in för adress nu dock, och jag hittade till den bästa parkeringen, vid trädgårdsföreningen. För jodå, till viss del hittar jag nu. Jag hittar att gå från domkyrkan till campus US. Jag känner igen de olika parkeringarna. Men Linköping är en jävla stad att köra bil i, för det finns så jädra många gator man inte får köra på.

När föreläsningarna var slut vid 12 hoppade jag in i bilen och styrde mot motorvägen. Stannade till på IKEA på vägen hem, för att köpa en halvmånelampa till Anja. Passade också på att köpa lite matlådor, det går alltid åt. Sedan brummade jag vidare mot K-holm, men stannade till ii Forssjö på vägen, för personlig IKEA hemleverans åt familjen Jurvanen-Hallberg. Där blev jag bjuden på mumsiga crepes, och en hel del mys med finaste Hilma och Anja. Och kaffe, såklart.

Nästa stopp blev sedan biblioteket. För att leta efter kurslitteratur. Jag hittade en del böcker om lärande, vilket är vad vi fokuserar på den här veckan. Så jag satt och läste där en stund, och bestämde mig sedan för att låna med mig två böcker. Så ikväll blir det läsning i sängen. Jag behöver kanske inte läsa böckerna från pärm till pärm, men jag måste hitta några intressanta punkter som jag kan ta med till basgruppen i morgon för vidare diskussion.

Med böckerna lånade och klara körde jag hem till farmor och farfar. Där blev jag bjuden på kvällsmat, och så lånade jag trasa, handduk och rengöringsmedel och rengjorde rutorna och lyktorna på bilen. Långtradarna är inte snälla mot den lilla Corsan, de skitar ner honom så förbannat.

Nu njuter jag av känslan att inte behöva ta mig till Linköping förrän om en vecka. För i morgon ska jag till Norrköping och sedan har jag schemafritt fre-sö. Jag säger inte att jag är ledig, för det kommer jag inte att vara. Jag kommer behöva plugga en hel del, för på fredag nästa vecka har vi seminarium om lärande, så det måste vi förbereda i basgruppen. Dessutom har vi biblioteksutbildning på måndag morgon, vilket också innebär en hel del förberedelse.

Det är ingen semester att studera på universitet direkt!

Nu väntar snart sängen, man blir ruskigt trött på kvällarna.


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Oj Lina, vad du är duktig! Jag är helt säker på att du kommer att klara detta galant.

Kram mamma

2 Jennie
skriven :

Lycka till du är superduktig. :)