Small fragments of a life

This room is safe and sound, will you lay here with me?...

Idag har jag varit i Norrköping för basgruppsträff. Vi avslutade ett scenario och påbörjade ett nytt. Jag tycker att det går bättre och bättre för varje gång vi träffas, så det är roligt.

När jag kom hem från Norrköping åkte jag direkt till farmor och farfar, där bjöds det på kaffe, det tycker vi om.

Nu har jag kommit på vad jag önskar mig i födelsedagspresent, så för er som funderar så önskar jag mig följande...

1. En liten termos. En sådan som går ner i väskan, men inte är en termosmugg.
2. En ryggsäck som rymmer termos, böcker, anteckningsblock, pennskrin, matlåda, dator och diverse småprylar.
3. En ögonundersökning och nya glasögon.
4. Det är ju bokrea, så jag får passa på att önska mig en bok. Något bra. Är den dålig vill jag ha kvittot.
5. Anteckningsblock med ränder.
6. Överstrykningspennor.
7. En bläckpenna med bläck som går att sudda. (Jenny har en sådan, fantastisk uppfinning!)
8. En butelj vin eller tre. (Gärna rött, men jag är inte kinkig.)
9. En platt-TV.
10. En miljon kronor.

Jag inser kanske att de två sista mest är önsketänkande, men man vet aldrig, det kan snubbla in någon här som jättegärna vill ge mig en miljon kronor, och då vore det ju dumt att inte ta chansen!


I morgon är det dags för seminarium igen, den här gången med temat hälsa. Det ser jag faktiskt fram emot, det ska bli skoj!

Jag avslutar dagen med lite bilder!


Såhär kan whiteboardtavlan se ut när vi böjat nytt scenario.


Rörigt? Nej, inte farligt va?


Ida och Sebastian. Framtida sjuksköterska och läkare.


Jenny och Erik är inne i en mycket givande(?) diskussion medan Åsa spexar till det lite. Framtida arbetsterapeut, läkare och sjuksköterska. Lägg gärna märke till alla papper, böcker, pennor, vattenflaskor och kaffemuggar på bordet.


Ida, Sebastian och Ebba.



Nu ropar sängen efter mig!


Dagens låt; Angels and airwaves - Good day


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jennie
skriven :

Du ska få en resväska av mej så du får plats med alla grejer som du måste ha med dig till skolan, och en miljon kronor

2 Lina
skriven :

Åh, vad du är snäll, min vän! Och vaaaacker! :)