Small fragments of a life

Lööööördag.

Jag har varit skitdålig på att uppdatera bloggen så senaste, I know. Det har varit lite mycket den här veckan, med programspecifika dagar och en massa jidder. Så vi kör en snabbgenomgång.

Måndag; Var det föreläsningsdags i Linköping. En relativt kort dag, som jag har för mig avslutades ute i Forssjö med en del pillande på Prins Colin. Så nu har han ett fungerande handtag på förarsidan, fungerande högtalare och fungerande lysen överallt.

Tisdag; Första programspecifika dagen, jag var placerad på ortopeden i Linköping, så jag hade en eftermiddag fältstudie där. En namnskylt fick jag innan av skolan, där det helt enkelt står "Lina Gustafsson sjukgymnaststudent" Den ska jag dras med i 3 år. Hur fasen ska jag lyckas hålla reda på den?

Onsdag; Programspecifik dag nummer två. Vi började med att sitta i basgrupperna och prata om våra olika fältstudier en stund. Resten av dagen var sedan helskön med massa samarbetsövningar och skratt. En långdag i Linköping, men ack så skoj.

Torsdag; Tillbaka till Norrköpingsbasgruppen för att påbörja ett nytt scenario och då också få öva lite inför examinationen. Sedan hem till stan för att tvätta prins Colin, och skriva färdigt min etikuppgift "etik och yrkesroll"
Sedan var det sovdags.

Fredag; Etikseminarium i Norrköping, vilket gick över förväntan, och många intressanta diskussioner blev det! Sedan bar det ut till Forssjö, och efter det var det dags att ta sig in till stan för att besikta lille prins Colin. Hämtade upp Veronica, och så körde vi till besiktningen. Väl där skulle jag anmäla att jag var där, men fick då upp "tyvärr finns det ingen tid för dig idag" på skärmen. Kliade mig i huvudet en stund, sedan ringde jag upp Staffan för att fråga hur det kom sig. Han kikade på datorn och insåg ganska snabbt att det är nästa fredag prinsen ska besiktas. Vilken ordning det är jämt.
Kvällen spenderades i alla fall ute i Forssjö, med trevligt sällskap och god mat.

Idag; Har jag varit hos optikern. För att få reda på att jo, visst har synen blivit sämre, på båda ögonen, så visst behöver jag nya glasögon. Och jag fick reda på något jag tycker är mycket märkligt. För skulle jag ta körkort idag skulle det stå som krav på det att jag måste ha glasögon när jag kör. Men eftersom jag redan har tagit körkort kommer det inte att stå det, ens när jag får nytt om en sisådär 4 år. Märkligt det där, att man antas ha lika bra syn hela livet, som när man var 16. (Jo, för det var då jag gjorde synundersökningen för att få övningsköra).
Men i alla fall. Veronica var snäll och följde med som smakråd, så jag fick med mig 3 bågar hem för att testa i lugn och ro. Men det är skitsvårt det här. Har varit ute i Forssjö, Tiina tyckte ett par och Staffan ett annat. Så var jag hemma hos farmor och farfar, och de tyckte det 3:e paret var snyggast. Inte lätt, som sagt.

Så nu tänker jag lägga upp bilder här, vad tycker ni? Vilka bågar ska jag välja?







Jag är mycket tacksam för åsikter!

Nu ska jag diska och styra upp mitt hem!

Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

De på första bilden!!!!



Kram

2 jennie
skriven :

Paret i mitten de var grymma.