Small fragments of a life

Dag 22. En låt du lyssnar på när du är ledsen.

Lätt. Himlans lätt, faktiskt.
Men fantastiskt bra låt, en av de bästa någonsin!




 


 

Det är skönt att vara back in town, så att säga.
När jag kom hem från jobbet på morgonen lade jag mig och somnade vid 8. Klockan 10 vaknade jag av att det ringde på dörren. Så det var bara att ta sig ur sängen för att öppna dörren för ventilationsnissarna. De pillade och grejade och hade sig, och efter en stund fick jag en tillsägelse om att fläktfiltret ovanför spisen kan man köra i diskmaskinen och att man bör göra det en gång i månaden. Han tyckte också att jag borde ha märkt att det var döskitigt när jag stekt. Nä, sade jag då, för jag bor inte här. Då fick jag en väldigt märklig blick från honom. Mycket konstigt.

Sedan spenderades dagen i köket, bakning stod på schemat. Snoddas, bullar och hallongrottor. Hallongrottorna blev inte bra första försöket, det såg ut som att de blivit överkörda av en stridsvagn. Så jag tänkte att jag skulle göra en sats till. De blev fan ännu värre. Jag ska reklamera sylten, det måste vara den det är fel på.

Framåt em/kväll sedan bar det ut till Forssjö på visit, inte så dumt vill jag påstå! Fast jag måste säga att det är skitjobbigt att hoppa studsmatta, man blir alldeles slut! Men skoj är det! Hilma och jag hade väldigt kul där! Vi är på samma nivå ungefär, hon och jag.

Efter Forssjö skjutsade Tiina in mig till stan, till Veronica för att vara med exakt. Hon, jag och Helena spenderade kvällen där med att titta på melodifestivalen. För det vet vi ju alla exakt hur intresserad jag är av det. Jag passade också på att ge Veronica rygg och nackmassage, det är bra när man hittar övningsobjekt! Tack för det, vännen!

Nu ska jag dra på mig lite kläder och ta mig ner på stan, jag har lite att fixa med. Och så ska jag hjälpa Tiina baka tårta. Det är roligt!

Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: