Small fragments of a life

It's really good to hear your voice saying my name, it sounds so sweet...

Det har varit en spännande dag! Den började med ett pass seniorgympa på Friskis och svettis.
Varför seniorgympa? Jo, det är så att vi är indelade i grupper om ca. 4,  och varje grupp ska under hösten leda ett gympapass. Min grupp ska leda seniorgympa, och då måste man ju prova på det innan man ska försöka leda det.
Det var intressant på många sätt, och gav många bra tips.

På eftermiddagen träffades vi i gruppen uppe i cellskapet (campus US) för att diskutera lite, prata musik och diverse rörelser. Så nu känns det som att vi är på gång! Vi har i alla fall kommit en bit på vägen!

Nu under kvällen har jag lagat en massa mat. Jag gjorde en makaronilåda, för jag har kommit fram till att gratänger och pajer och sådant man tillagar i ugnen är bra matlådemat. Jag gjorde en långpanna full och fick ihop 7 matlådor. Nu måste jag investera i lite tomma matlådor, för det känns lite sådär att äta makaronilåda 7 dagar till...

När jag ätit tog jag en rask promenad på 30 minuter. Det fick räcka så, för det var mörkt ute och en massa skumma människor.

Igår gick jag på promenad runt Stångån. Jag har kommit fram till att Stångån och dess omgivningar är ett tillhåll för kanadagäss (osäker på exakt vad för slags fågel det är, men gissar kanadagäss) och Linköpings A-team. (A-lagare). De står/sitter där och skränar. Bägge sorter låter lika illa.

Nu ska jag släcka ner här hemma och krypa under täcket. I morgon är en ny dag, då jag ska försöka hitta till Gottfridsberg. Det är spännande!


Dagens låt; Hinder - Lips of an angel


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: