Small fragments of a life

Tele2 i ett nötskal...!

Nu är det dags. Igen.
Tele2 har gjort det. Igen.

Tiina beställde Tele2 bredband, hemtelefoni och TV-utbud. Bredbandet fick vi igång, det var inga problem. TV:n däremot lyckades hon inte få igång. Så hon kontaktade Tele2 som sade att det kunde vara någon inställning de missat. Säljaren tog ett nummer från någon dosa i hallen och sedan skulle det fungera. Det gjorde det inte. Det har inte fungerat på hela den här tiden. Dagarna efter det var beställt fick hon information om att hennes hus ska bli ett comhem-hus. Idag märkte hon också att bredbandet inte fungerar.

Så hon ringde Tele2 igen för att prata om bredbandet och fick till svar att det inte går att få bredbandet att fungera genom TV-uttaget längre. För att sedan prata om TV:n var hon tvungna att ringa en annan avdelning. Omständigt AB. Det är konstigt eftersom det gick att teckna abonnemangen för allt hos en och samma säljare...
Men i alla fall. Tiina nämnde att de borde väl ha sett när hon beställde abonnemangen att hennes hus skulle bli ett comhem-hus. Och säljaren sade rakt ut att ja, det måste de ha sett. Trots det sade de inget till henne och nu har hon abonnemang med en bindningstid på ett år.

Jag tycker det är skumt att hon behöver betala för tjänster som Tele2 vet aldrig har tagits i bruk, eftersom de inte ens har börjat fungera! Dessutom är det jäkligt luddigt med den här hemtelefonin. Hon har fått hem papper om att det bara är att koppla in en telefon nu, men hon har ingen aning om vad hon har för telefonnummer, för det har de missat att meddela henne.

Verkar det rörigt? Jo, det tycker faktiskt vi också!...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tele2
skriven :

Hej,



Vi beklagar att det har blivit problem med Tiinas beställning. För att kunna hjälpa er och reda ut detta skulle jag behöva mer information, du och Tiina är välkomna att mejla mig.



Med vänliga hälsningar



Cecilia Uhr, Tele2



[email protected]